“The Joneses” sau “Cu marketingul am rezolvat-o. Dar iubirea unde e?”


Motto: “Do like Jones”.

_

Prima data am citit sintagma “Do like Jones” in “Nebunul din Brent”. Pe atunci eram copil si mi-a trebuit ceva vreme sa inteleg ca spiritul de turma nu e valabil doar in cazul americanilor. Dar e destul de pregnant la ei. Pe atunci rolul de smecheri care sa te faca sa cumperi tot felul de chestii nefolositoare doar pentru ca asa face si vecinul sau pentru ca, vezi Doamne!, intruchipeaza “the american dream”, le revenea in mod exclusiv barbatilor. Actiunea se desfasura in perioada interbelica. Ehhhh…intre timp a existat un razboi mondial, turnurile gemene au fost construite si darâmate, Basescu a primit un al doilea mandat de presedinte iar acum ne aflam in plina si fierbinte actualitate. Femeile s-au instalat in mod hotarât la “butoane”.

“Unitatea” Jones, sub aspectul unei familii implinite, compusa din barbat, sotie, un adolescent si o adolescenta are misiunea de a-i face pe cei din cartierul luxos in care se stabileste sa cumpere tot felul de produse. Avem de-a face cu un “prosper om de afaceri” (iar când zici asa ceva vizualizezi un individ atletic cu privirea patrunzatoare, nu ca la noi, unul ghebos, cefos, burtos, cu privirea intunecata si tulbure), dupa exemplul caruia vor sa se ia toti vecinii, cu minunata lui sotie, care bate saloanele de infrumusetare si se ocupa de tot felul de chestii si chestioare, cu baiatul carismatic si cu fata disponibila si aproape perfecta, care-si leagana usor funduletul in timp ce face jogging in mod total dezinteresat. “Sefa” imbârligatoare este ea, doamna Jones. Rece, calculata, lucida. Si…cum nici domnisoara nu vrea sa se lase mai prejos, roulurile de sensibilosii familiei revin barbatilor. Juniorul are un motiv in plus, deoarece e oleaca…gay.  Iar supervizorul unitatii este tot o femeie. Avem de-a face, care va sa zica, cu o inversare istorica de imagine. Visatori sunt barbatii, iar femeile sunt “mâna de fier”. Seniorul vrea sa iasa onorabil din aceasta mascarada si isi doreste o viata simpla, la tara, alaturi de femeia iubita (care, intâmplator, e chiar sotia under cover), iar juniorul isi doreste un barbat numai al lui. Sau macar posibilitatea de a nu-si mai trece sub tacere tendintele. In timpul asta femeile invârt toata comunitatea pe degete. Numai ca…o succesiune de mici catastrofe sentimentale, culminând cu una majora, sinuciderea unuia din vecinii care a incercat sa tina pasul cu “do like Jones” (si nu i-a iesit), duce la desfiintarea “unitatii”, in sensul ca se schimba locatia si seniorul. Ce se intâmpla mai departe? Pai vedeti filmul si veti afla.

Nu am inteles din ce motive, filmul este calificat drept “comedie”. Mie nu mi se pare ca ar fi, dar regalul actoricesc oferit de frumusetea eterna Demi Moore (care se specializeaza in rolul de “devil in disguise”, mai tineti minte cum l-a desfacut in bucati pe Michael Douglas in “Disclosure”?), David Duchovny sau Gary Cole, zic eu, nu trebuie ratat.

Nu stiu cine a avut ideea de a impinge granitele marketingului atât de adânc in intimitatea unei comunitati, probabil ca tot o femeie (daca e sa urmarim “logica” filmului), dar mi se pare horror. Ideea, adica. Bine, una e sa recomanzi un produs prietenilor / cunostintelor  pentru ca l-ai folosit si stii ce poate, iar alta e sa-l recomanzi pentru ca trebuie sa-l vinzi, iar asta faci din postura de femeie fatala detasata de “subiect”. Sau, ma rog, barbat de succes care-ti face o recomandare asa, pentru sufletelul tau. “Foloseste-l si vei ajunge ca mine”.

Vi s-a intâmplat sa fiti influentati in legatura cu un produs sau serviciu de catre vreun cunoscut, eventual sub motivul perfect valid “daca ea / el are asa ceva, eu de ce sa n-am?”? Eu recunosc….Fostul meu sef, neamt, era foarte incântat de Berea Beck’s, mai ales ca se producea in zona in care statea el in Germania. Si m-am luat si eu dupa el. Chiar si acum, daca n-am incotro si trebuie sa beau bere filtrata din comert, prima optiune e Beck’s, desi zau daca mi se pare mai buna ca alta marca. Orice alta marca.

Autor: Dragos

40 responses to ““The Joneses” sau “Cu marketingul am rezolvat-o. Dar iubirea unde e?”

  1. Pingback: “The Joneses” sau “Cu marketingul am rezolvat-o. Dar iubirea unde e?” - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Da, mi s-a intamplat. Cu multi ani in urma, pe cand eram o tinerica naiva(nu ca acum as fi altfel👿 ) si neinitiata in tainele cosmeticelor de firma, m-am imprietenit cu Nicoleta, o tipa extrem de frumoasa si inteligenta, foarte preocupata de tot ce inseamna moda. De unde pana atunci nici macar nu ma fardam, de se intreba lumea ce-i cu mine, de ce nu ma comport ca o femeie, apropierea de aceasta fata si-a pus amprenta atat de tare asurpa mea incat mergeam impreuna la shopping si incercam, pe cat imi permitea bugetul, sa-mi achizitionez aceleasi produse ca si ea, extrem de scumpe, de firma. Nu mai fac reclama, ca am facut suficient pe articolul despre apa. :))

  3. Ultima oara cand am incercat Beck’s.. m-a cam dezamagit.. Suparat pe treaba asta.. a 2-a zi m-am dus si am zis hai s-o dau pe Heineken.. iar de atunci.. ea a devenit prima optiune😆

  4. O sa incerc si eu😀 Daca dau de..😀

  5. Nu, nu mi s-a întâmplat.🙂 Din când în când, am mai cumpărat și eu anumite produse pentru simplul fapt că ori am încercat la alții și mi-am dat seama că e bun, ori, când a venit vorba de parfumuri, de exemplu, l-am ”mirosit” și mi-a plăcut.

  6. @ Nice, unde o putem gasi pe Nicoleta asta?🙂 Iar sucuri chiar ca nu beau.

    @ Lusio, pai normal ca te-a dezamagit, asa se intâmpla mereu, ba cu berile, ba cu….cu….cu altele!🙂

    • Dragos, pe Nicoleta o gasesti in Italia, intr-un satuc pe langa Roma. S-a maritat cu un italian gelos, care a sechestrat-o in casa. De unde era ea aia care se farda, se imbraca super provocator si ultra modern si arata ca o diva, acum e doar o biata casnica, sotul ii interzice pana si sa se vopseasca(se vopsea bruneta). De fardat nu mai vorbesc… Nu si-a terminat nici macar facultatea…si era cea mai buna studenta din grupa.😦 Saracia a determinat-o sa faca asta…

  7. @ miscellaneous11 (of!, ce nick complicat ti-ai ales), ce tare esti….dar la tine se explica, esti inca o pustoaica, mai ai timp sa fii manevrata🙂

  8. @ Nice, cam trist….mai bine nu te intrebam. Esti sigura ca s-a maritat cu un italian si nu cu un mahomedan?🙂 Si de ce s-a casatorit cu un asemenea om?????

    • Pentru ca nu avea incredere in ea! Pentru ca a crezut ca alege calea mai usoara! Pentru ca singurul job pe care-l gasise era cel de vanzatoare. Nu avea familie, nu avea cine s-o ajute… si a crezut ca asa rezolva totul. A renuntat la facultate in ultimul an, s-a casatorit si a plecat cu tipul asta in Italia…nu a prevazut nicio clipa ce lovitura ii rezervase destinul.

  9. Iar schimbasi avatarul😆 Nu ne lasi sa ne obisnuim😆

  10. am rupt cu somnul la filmul asta🙂

  11. Tind sa cred ca sotia cercopitecului cefos si burtos ar avea de fapt o alta descriere… mai aproapiata spiritual de cratita si de mop :))

  12. Cat despre film… o sa-l caut. Chiar simteam nevoia de ceva nou! Multumesc, Nice🙂
    Sa ai o zi frumoasa!

  13. In seara aceasta o sa incerc sa vad The Joneses. Si eu l-am luat tot pentru actori, mai ales pentru David Duchovny, care mi-a placut mult in Californication. Oricum, dupa Mr and Mrs Smith au aparut mai multe filme care incearca sa aduca in prim plan un cuplu de actori de senzatie ( The Bounty Hunter, Meet the Morgans, The Killers). Probabil ca si aceasta a incercat sa urmeze tiparul cuplului de succes😀

    Cat despre produs, si eu am fost influentata de 2 prietene care laudau un fond de ten. L-am incercat si eu, dar curand am revenit la cel pe care il foloseam inainte.

    • Cu fondul de ten eu am patit taman invers, acum multi ani, exact cand a aparut, cateva colege isi achizitionasera celebrul Accord Parfait de la L’Oreal si il laudau cu mult entuziasm de cate ori aveau ocazia si oricui avea chef sa le asculte. Cum nu eram deloc convinsa ca daca li se potriveste lor este musai sa mi se potriveasca si mie, am refuzat cu incapatanare sa-l incerc si eu. Abia dupa ce am testat tone de marci de fond de ten si am inteles ca niciunul nu e in acord cu tenul meu, mi-am indreptat atentia catre vestitul produs frantuzesc. Si de atunci i-am ramas fidela.🙂

  14. @ Iulia🙂 Eu cred ca merita vazut. Si da, o zi senina!

    @ Alexandra, eu l-am luat pentru Demi Moore🙂

    Pai….asa sunt filmele in general…cum-necum se formeaza cupluri (sau se destrama, in caz ca sunt deja formate la inceputul filmului). Dar eu de o asemenea idee nu am mai auzit…sa formezi o falsa familie ca sa vinzi niste produse…

    @ Nice, da, la tine intotdeauna primeaza fidelitatea.

    • Da, dar nu esti prea convins cand o spui.😦 Si asta e ceva rau? Nu este firesc sa ramanem fideli unui lucru care ni se potriveste perfect sau unui om pe care-l iubim?

  15. Intotdeauna se intampla asa ceva, tinzi sa incerci macar produse recomandate de familie,prieteni. Uneori rezultatul a fost cel scontat, alteori nu si bineinteles ca marketingul se foloseste de asta.
    Doar ca unele produse recomandate ti se potrivesc, altele nu. Si o familie bazata doar pe interese, nu cred ca poate rezista prea mult.

    • Diana, buna, ti-ai schimbat (si) tu (putin) nick-ul?🙂 Si ce avatar nou si frumos ai!!!🙂
      Poate il convingem si pe Dragos sa-si gaseasca unul pe placul lui.🙂

  16. @ Nice, da. Nu.

    @ Diana, hello! Dar ce serioasa esti azi….Da, nici eu nu cred ca o familie bazata doar pe interese mercantile poate rezista prea mult.

  17. Da, am cam patit-o si eu!🙂 nici nu mi-am dat seama cand m-a lovit influenta cuiva…noua fetelor ni se intampla des asta, exact pe domeniul cosmeticelor sau al hainelor, cum spunea si Nice. Ne place gloss’ul unei colege, o intrebam de unde si l-a luat, eventual cu cat…si ea incepe sa ne explice entuziasmata toateee detaliile, mai mai sa o dea si in ” acest gloss mi-a schimbat viata!”😆. Dupa care, evident ca in urma atator laude, trebuie sa avem si noi obiectul cu pricina. Daca ne place sau nu, ramane de vazut!

  18. @ Chocolate,🙂🙂🙂 ce zici tu (cu atâta siguranta) imi aminteste de spusele regretatului Florian Pittis care, când a fost intrebat la un moment dat ce face, a zis asa: pai ma uit la colegii mei (din „Pasarea Colibri”) sa vad ce-si mai cumpara si imediat imi cumpar si eu acelasi lucru, ca nu vreau sa fiu mai prejos.

Lasă un răspuns

